Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vas postup vicemene imituje ukol software, kteremu jste jen o neco malo usnadnil jeho praci. I ten by totiz v pripade pouziti jedne fotky postupoval cca tak jako vy. Alespon tedy vetsina programu, ktere se HDR zabyvaji trochu seriozneji .... Jinak mi vas vysledek prijde dost sileny a pripomnel mi tak trochu reakci meho kamarada, ktery u jedne pro me opravdu vyborne HDR fotky prohlasil "A kde jsou ty silene barvy a podivne kontrasty??" .. HDR neni efekt, ktery by mel z fotky delat jeji vlastni zombie ;-D .. HDR software by mel spise pomahat docilit co nejvernejsiho podani focene sceny s ohledem na to, jak jsme ji sami schopni vnimat vlastnim okem. Mel by pomoci fotakum nizsi a stredni tridy priblizit se dynamickym rozsahem alespon na dohled rozsahu kinofilmu ... Jenze kdyz se dnes podivam na mnohe fotky prirody, ze kterych na me krici jedovate barvy a nesmyslne vykreslene a prekontrastovane sceny, je mi trochu smutno, jak malo lidi chape smysl HDR uprav .. :-)

0 0
možnosti

Předpokládal jsem, že autorovi šlo jen o ukázku. Jinak máte pravdu, že působí nepřirozeně, když je obloha tmavší než tráva. HDR by raději nemělo být vidět hned na první pohled když jde o dokument

0 0
možnosti

Mezi snímky není 1s, např. můj postarší Canon 60D umí za sekundu 5 snímků, profi foťáky mnohem víc. Na stativu to být nemusí, už takový Zoner umí snímky zarovnat když vytváří HDR. Jinak HDR se dá udělat i z jednoho JPG, jeho omezený dynamický rozsah je stále ještě lepší než u monitoru; samozřejmě RAW je lepší. Když fotím bez blesku tak dělám vždy 3 snímky JPG a pak vybírám nejlepší, občas dělám HDR - v Zoneru je to na pár kliknutí.

0 0
možnosti

já falešný HDRko z jednoho snímku (jpg, s rawem neumím zacházet, resp. nevím čím a jak) umím udělat i za pomoci obyčejný Win Live Fotogalerie nebo z více snímků za pomoci mrkvosoftího ICE (to je primárně na panoramata, ale specifickým nafocením z toho složí něco jako HDR taky)

gimp mám a sporadicky ho taky použiju (když mi nestačí WLF s ICE)

0 0
možnosti

Tak z více snímků už to HDR je, ne? Nebo myslíte více snímků se stejnou expozicí? A na RAW je právě docela dobrý ten UFRaw. Nevím, jestli existuje i pro Windows, ale řekl bych, že jo. Ale taky záleží, co máte za foťák. U těch RAWů je problém, že co firma, to jiný formát. Dokonce se to může lišit i v rámci jedné firmy u různých modelů.

0 0
možnosti
Foto

Ono v Gimpu lze "falešné" HDR udělat i z jpg ...jsou k tomu pluginy, které pracují s vrstvami :)

0 0
možnosti

No jo, ale co je ti to platný, když už tam ta důležitá informace prostě není?

1 0
možnosti

Zkoušel jsem to stejně, ale výsledky mne nenadchly. Zřejmě pro HDR nemám oko.

0 0
možnosti

No mě ty moje výsledky taky moc nenadchávají, prostě jsem chtěl jenom vyzkoušet, jestli to jde :-)

0 0
možnosti
Foto

Snímání s vysokou dynamikou si můžu nastavit rovnou ve foťáku. Podobného efektu dosáhnu celkem běžnou úpravou podexponovaného snímku, nemusím nic skládat z různých variant téhož. Zveřejňování takových fotek se ale vyhýbám.

1 0
možnosti
Foto

Dobré. GIMP používám, ale neměl jsem dosud čas s ním víc blbnout.

0 0
možnosti

Díky. Všude v diskusích čtu, jak je Gimp nemožný a na Photoshop v žádném případě nemá. Mě ale bohatě stačí, i tak z něj používám jen asi 5 funkcí. A když tam nějaká funkce chybí, tak si ji jednoduše doprogramuji. Už jsem takhle udělal dva pluginy.

2 0
možnosti
  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2176x
Nedávno mi bylo dvacet. Nadělal se kolem toho docela humbuk, později tomu začali říkat sametová revoluce. Teď se živím jako programátor-guru s vedlejší funkcí "Viktor Čistič". To znamená, že likviduji škody, které napáchali jiní. Kdo likviduje škody po mně, to opravdu netuším. Jo, a v diskusích už nevystupuji pod nickem dolch, ani pod žádným jiným.