Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si bezpečně odebral CD mechaniku

Tak, a je to tady. Léta nad tím dumám, k čemu je ta funkce dobrá, ale - jak se teď moderně říká - na to vyzkoušet to jsem neměl koule. Až se mi to nakonec podařilo aniž bych chtěl.

Stalo se to samozřejmě omylem, prostě jsem odebíral flashku a kliknul jsem vedle. No nejsem první ani poslední, a aspoň už vím, co to dělá. Na otázku z perexu - k čemu je to dobré - odpověď samozřejmě nemám, ale už vím, co se stane, když na to kliknu.

A víš to i ty, milý čtenáři? A chceš to vědět? No, vidím, že tě to ani moc nezajímá. Cože? Že tvůj notebook stejně nemá CD/DVD mechaniku? Já vím, dneska už se to moc nenosí. Všechno se stahuje ze Storu. Ale třeba se tu najdou ještě dva tři pamětníci, kteří tuší, k čemu se CD/DVD mechanika používala, nebo možná že ji dokonce ještě i pamatují.

No tak nebudu chodit kolem horké kaše. Jakmile na to kliknete, zmizí vám mechanika úplně z celého počítače. Nebude ani v průzkumníkovi, ani ve správci zařízení, prostě definitivně přestane existovat. Skvělá funkce! Trochu připomíná UNIXový "unmount", ovšem od Microsoftu je propracovaná k dokonalosti, protože hezký dojem nekazí žádná připitomnělá utilitka "mount". Takže jestli se jednou rozhodnete, že tu jednotku chcete odebrat, bude zkrátka odebraná a už tak zůstane.

Ovšem já se přiznám k něčemu, co bystrý čtenář již jistě poznal z toho, že používám CD/DVD mechaniku, a totiž že jsem někdy trochu zpátečnický. Takže ne všechny skvělé funkce, kterými nás Microsoft zásobuje, přijímám s díkůvzdáním. A i v tomto případě jsem se nějak nechtěl smířit s tím, že je moje CD/DVD mechanika nadobro v propadlišti dějin, a rozhodl jsem se, že ji zachráním.

I jal jsem se hledat na moudrém internetu a po několika nástřelech jsem byl doma a zjistil spoustu zajímavých skutečností. Především to, že nejsem první, kdo si tu jednotku nechtěně odebral. Pak taky to, jak ji dostat zpátky - totiž kliknout na Device Manager a dát přidat zařízení. To samozřejmě jsem zkusil před hledáním a zkusili to i všichni ti, kteří autory této rady již stihli poslat do míst, kde záda ztrácejí své slušné jméno. I druhá rada doporučující proskenovat počítač na změnu HW má stejný účinek, jako rada první.

Jediné, co jsem se na webu dočetl že prý funguje je, restartovat počítač. Jak geniální - vystoupit a nastoupit, že mě to hned nenapadlo. Vždyť tohle funguje co Microsoft Microsoftem stojí.

No a tak mi nezbývá, než konstatovat, že jsem měl mimořádné štěstí. Jednak jsem se dozvěděl, co se stane když člověk klikne na "bezpečně odebrat CD/DVD". Navíc se mi moje milovaná mechanika vrátila již po prvním restartu!!! To dle diskusí zdaleka není běžný případ. No a konečně zjistil jsem, že existují i nešťastníci, co mají v "bezpečně odebrat" vyjmenované i svoje pevné disky včetně systémového :-)))

Autor: Pavel Krejčíř | čtvrtek 6.2.2014 22:55 | karma článku: 15,70 | přečteno: 976x
  • Další články autora

Pavel Krejčíř

Lze vytvořit HDR z jediné fotografie?

Většina z vás to už asi někde viděla, i tady na blogu už se jich pár vyskytlo. Třeba Marián Béreš tu nějaké měl. Jsou to takové ty fotky s divnými barvami, ale když se to povede, může to vypadat docela hezky.

5.3.2015 v 14:00 | Karma: 13,90 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Hobby

Pavel Krejčíř

3D z hlubin dávnověku

Možná máte pocit, že 3D nadšení vyvolané filmem Avatar je již na ústupu. A máte pravdu, ale rozhodně to není první ústup ze 3D nadšení v dějinách lidstva. Ve svém seriálu o 3D fotografii jsem už jednou nakousl, že 3D fotografie je stará jak fotografie sama. Od dob vynálezu fotografie už lidstvo prodělalo minimálně tři vlny 3D nadšení.

2.2.2015 v 8:30 | Karma: 7,69 | Přečteno: 566x | Diskuse| Hobby

Pavel Krejčíř

Fraktálovo velmi pozdní odpoledne 2

Tak jako se série kolegy Řeháčka dočkala již čtvrtého pokračování, přicházím i já s pokračováním mého skrovného příspěvku do světa fraktálů. Samozřejmě, že jsem žádné pokračování neplánoval, ale tak už to chodí.

22.10.2014 v 14:20 | Karma: 9,70 | Přečteno: 675x | Diskuse| Věda

Pavel Krejčíř

Fraktálovo velmi pozdní odpoledne

Tento článek je inspirován sérií článků kolegy Řeháčka. Abyste to špatně nepochopili - rozhodně mu nechci lézt do zelí ani do jeho lagun plných mořských koníků. Ale jak postupně přibývají články jeho populární série, začínám propadat panice, jestli snad na něco nezapomněl.

17.10.2014 v 8:00 | Karma: 11,23 | Přečteno: 702x | Diskuse| Věda

Pavel Krejčíř

Co nám říkají satelity GPS o teorii relativity

Satelity GPS jsou často prezentovány veřejnosti jako fantastický důkaz o platnosti Einsteinových teorií relativity. Realita je ovšem trochu jiná. Pokusím se vysvětlit, jak to se vztahem GPS a relativity je doopravdy.

19.9.2014 v 23:10 | Karma: 20,09 | Přečteno: 1572x | Diskuse| Věda
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2176x
Nedávno mi bylo dvacet. Nadělal se kolem toho docela humbuk, později tomu začali říkat sametová revoluce. Teď se živím jako programátor-guru s vedlejší funkcí "Viktor Čistič". To znamená, že likviduji škody, které napáchali jiní. Kdo likviduje škody po mně, to opravdu netuším. Jo, a v diskusích už nevystupuji pod nickem dolch, ani pod žádným jiným.